
Lexus LS 500h je vlajková loď značky, která se pyšní proslulou tradicí posouvání hranic v oblasti designu a moderních technologií.
V Evropě si pod pojmem luxusní manažerská limuzína obvykle představíme BMW řady 7, Mercedes-Benz třídy S nebo Audi A8. Nejsou to však jen německé značky, které umí udělat špičkový vůz ve špičkovém segmentu. Japonský Lexus to dokáže také a faceliftovaný model LS je důkazem toho, že možná ještě lepší než konkurence.
Z karoserie auta už na první pohled srší japonská elegance v kombinaci s aerodynamickým tvarováním křivek. Po modernizaci má Lexus LS vylepšenou přední masku, špičkovou technologii ukrytou v předních Full-LED světlometech a mírné úpravy se dočkala také grafika zadních světel. Zcela nový design si můžete všimnout na 20palcových discích kol a případní zájemci si nově mohou vybírat až ze 12 vnějších odstínů karoserie.
Cesta na Měsíc již dnes
Mnou testovaný Lexus LS se pyšnil speciálním lakem, který v ceníku naleznete pod názvem „Stříbrná měsíční“, a japonský výrobce si za něj ptá příplatek 3 900 eur. Proč je lak karoserie tak drahý a proč píši, že je speciální? Skládá se totiž ze čtyř vrstev – smíšené, stříbrné, hliníkové a povrchové bezbarvé. Jedinečný lak působí matným dojmem, ale na slunci dokáže házet brutálně krásné odlesky. Dokonce i na dotek je až neuvěřitelně hladký.
Další zajímavostí, kterou si japonští konstruktéři pro své klienty připravili, je schopnost vzduchového podvozku zvednout se po otevření dveří až o 4 centimetry, což usnadňuje nastupování do prostorného interiéru. Kromě podvozku se v Lexusu zvedne a nastupování přizpůsobí i samotné sedadlo (to platí jak pro sedadlo řidiče, tak pro sedadla ostatních pasažérů), které se po usazení osoby do něj znovu vrátí do předem zvolené, oblíbené cestovní polohy.
Luxus japonsky
Interiér testovaného vozidla nejčastěji hodnotím z pozice řidiče, ale tentokrát začínám vzadu, na sedadle za spolujezdcem. Ono je to vlastně spíše luxusní křeslo potažené na dotek jemným a příjemným koženým potahem s decentním prošíváním. V případě potřeby se zadní křeslo dokáže přetransformovat do téměř lehátkové polohy, kdy sedadlo spolujezdce odsune až na doraz k palubní desce a tím se vytvoří královský prostor pro nohy. Samozřejmostí je masážní funkce, vyhřívání i odvětrávání, což ostatně platí pro všechna čtyři sedadla. Když jsem už v interiéru, nemůžu opomenout další absolutní specialitu, hodnou značky Lexus. Je jí dekor ve dveřích, který evokuje třpytivý tok světla.
Vzniká při využití techniky známé z výroby tkaných látek pro japonskou šlechtu. Jde o naprosto originální záležitost a tak není divu, že Lexus si za tento kus japonského umění ptá příplatek 14 000 eur. Po přesunutí na místo řidiče chválím hodnotně působící, horizontálně členěnou palubní desku, nový software infotainmentu, kvalitně vypracované detaily a perfektní vjemovou odezvu nejčastěji používaných ovladačů. Japonci mě často dokáží překvapit nečekanými detaily a jinak tomu nebylo ani v případě modernizovaného modelu LS. Mluvím o prostoru mezi sedadlem a středovým tunelem.
Komu do této spáry už někdy zapadl mobil, klíče nebo bankomatová karta, ví, o čem mluvím. V Lexusu to však nehrozí. Výrobce myslel i na takové maličkosti a tuto „černou díru“ vyplnil měkoučkou pěnou, která všechny zatoulané drobnosti bezpečně zachytí. Geniální. Stejně překvapen jsem zůstal, když jsem si všiml mechaniku na přehrávání Blu-ray disků. Totální fajnšmekerství. Samotný interiér je pevně oddělen od zavazadlového prostoru, protože za zadními sedadly se nachází lithium-iontový akumulátor, jelikož se jedná o hybridní automobil. Kufr má objem 430 litrů, což vzhledem k segmentu, do kterého LS patří, považuji za přiměřenou hodnotu.
Jak na obláčku
Život s více než 5,2 metru dlouhou limuzínou není o sportovnosti, nicméně rychlé jízdě se Lexus LS ani zdaleka nebrání. Nastavení podvozku, zavěšení kol, ale i adaptivní tlumiče se v první řadě snaží dopřát posádce na palubě mimořádně komfortní a pohodlnou jízdu bez ohledu na kvalitu vozovky. Řidič při řízení pociťuje příjemnou měkkost, což ovšem s sebou přináší citelné náklony karoserie v zatáčkách. Avšak pozor, to neznamená, že Lexus nedokáže precizně držet stanovenou stopu. Karoserie se vždy nakloní jen do určité míry, ale samotný podvozek pracuje nadále bravurně. Označení AWD v zadní části vozidla prozrazuje, že k dispozici je pohon všech kol.